|
Post by Amanda on Aug 6, 2016 19:15:43 GMT 1
Amanda Rainrose, 17 vuotias nuori naisenalku joka on hevosien parissa ollut aina 6 vuotiaasta asti. Sellaiset 148m pitkä (pätkä) , 45kg painava ja suhtkoht hoikka kroppa. Omaa vaaleanruskeat hiukset, tummempia & vaaleampia raitoja, sekä siniset silmät. Tallilla hiukset yleensä ranskalaisella letillä. Hyvin ruskettunut iho. Luonteeltaan hyvin pirteä ja energinen, mutta suuttuessaan hyvin pitkävihainen. Ratsastustaidot hyvin korkeaa tasoa, vaativaa B:tä, mutta kyllä enemmän pitää tämä tyttö tulisista hevosista, joissa on enemmän haastetta. Hyvin määrätietoinen, pärjää hyvin monen hevosen kanssa. Ei jää hevoselts turhia pyytelemään, että jos ekoilla kahdella pohkeella ei lähde, niin sitten jo raipaa.. Tämä onkin tosiaan syy siihen, miksi haluan Belin hoitsuksi. Mukava haaste, juuri hyvää kokoakin tälläiselle pätkälle 
|
|
Iida
Administrator
Ikä: 30v
|
Post by Iida on Aug 6, 2016 20:03:23 GMT 1
Oioi nyt vaikuttaa siltä, että Bel pääsee ruotuun - vihdoin ja viimein! Tervetuloa Amanda hoitamaan meidän pikkupirullista Beliä, sä rekisteröidyitkin jo foorumille, mutta tee itsestäsi pidempi esittely kuvauksia teistä topicciin!
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 10, 2016 14:47:27 GMT 1
Kaarina Saarre on Lapista kotoisin oleva 16-vuotias nuori nainen. Lähes koko ikänsä hyvin pienellä paikkakunnalla asunut Kaarina on perusluonteeltaan ystävällinen ja empaattinen lähes kaikkia kohtaan. Tytön vihalistalle kuuluu ainoastaan tämän ylä-asteella olleet koulukiusaajat, joiden takia Kaarinan itsetuntokin kärsi kovan kolauksen. Kuitenkin aloittaessaan Lukion, muutti Kaarina äitinsä ja pikkuveljensä kanssa lähemmäs Keski-Suomea. Pitkät, luonnonkiharat ja vaaleanruskeat hiukset tyttö pitää usein auki, mutta letittää ne yhdelle tai kahdelle letille aina ratsastuksen ajaksi. Pisamanaamainen ja yleensä meikitön Kaarina pukeutuu melko neutraaleihin vaatteisiin, eikä halua niiden avulla kiinnittää muiden huomiota itseensä.
Tytön ratsastustausta on edennyt melko samalla kaavalla kuin muidenkin hevosharrastajien. Ensin Kaarina kävi pienellä ratsastuskoululla yhteensä kuusi vuotta, jonka jälken hän löysi itselleen vuokraponin. Kuitenkin viime vuoden kesällä tyttö putosi pahasti kyseisen ponin selästä, joutuen sairaalaan kahdeksi viikoksi. Putoamisesta jääneen ratsastuskammon jälkeen ei Kaarina ole pahemmin uskaltautunut hevosten selkään, mutta hoitaminen ja kaikenlainen maastakäsittely ovat aina olleet tytön mieleen. Kaarina oli ennen hyvin rohkea ja itsevarma ratsastaja, mutta nykyään taitojen ollessa ruosteessa, tämän ratsastustaso on laskenut Helpon C:een paikkeille. Esteitä ei ole intoa ylittää enää yli puolta metriä, vaikka tapaturma kävikin sileällä ratsastaessa. Maastossa köpöttely on Kaarinasta mukavaa – niin kauan kun hevonen pysyy rentona.
Kaarinalle sopiva hoitohevonen olisi luultavasti Hilda. Tamma kuulostaa sopivan rauhalliselta ja leppoisalta hepalta, myös tulevia ratsastuskertoja ajatellen. Osaavuutensa vuoksi Hilda voisi varmasti viedä Kaarinaa myös eteenpäin ratsastajana, jos hän pääsee yli pelostaan. Koska hoitelu ja rapsuttelu on kuitenkin tästä tytöstä kaikista parasta, ei Hildakaan varmasti pistäisi pahakseen saamaansa lisähuomiota!
|
|
Iida
Administrator
|
Post by Iida on Dec 10, 2016 14:53:12 GMT 1
Moikka Kaarina! Hilda on sulle varmasti loisto heppa, justiinsa koska se on sellanen rauhallinen kaikkien mussukka, mutta osaava varsinkin estepuolella joten en ihmettelisi vaikka saisit rohkeutesi takaisin tamman kanssa.  ! Eli tervetuloa hoitamaan Hilduskaa mäpä teen sille päikyn niin sä voit tehdä /lisätä tämän esittelyn kuvauksia teistä -topikkiin. Ja sitten sä ootkin valmis aloittamaan, toivottavasti viihdyt ja tuut toimeen muiden tallilaisten kanssa!
|
|
|
Post by Aneka on Dec 13, 2016 15:17:54 GMT 1
Heippa! :-)
Tällä kertaa Ranjan hoitajanpestiä havittelee Suomessa asuva, mutta sydänjuuriaan myöten synnyinmaahansa Espanjaan jumittunut hevosihminen - 19-vuotias Aneka Forresto. Anekan tunnistaa tallin käytävillä mustasta, paksuna ja laineikkaana liehuvasta tukasta, johon voisi pakkaskeleillä suunnilleen kietoutua. Nuori nainen on hyvin itsevarma, mutta silti pirteä ja ystävällinen, eikä häntä oikeastaan voi arastella, vahvoista eyelinereistä ja pitkistä tekoripsistä huolimatta. Hevosten seurassa Aneka ei juurikaan karta haasteita, vaan aina voi luottaa siihen, että naikkonen ottaa aidon hymyn kera tehtävän kuin tehtävän vastaan, oli kyse sitten nuoren hevosen koulimisesta tai karsinoiden siivoamisesta.
No, tästä voikin jo arvella, että hyvän ystävänsä, Merin, kanssa asuva Aneka toivoisi Ranjaa suojatikseen. Naisenpuolikkaan löytäisi tallilta usein, eikä hänen elämänsä seuraaminen tulisi olemaan tylsää seurattavaa - ikuinen, aikuinen poniratsastaja kuoriutuu milloin ikuiseksi lapseksi, milloin vakavammaksi aikuiseksi, joka pohdiskelee niin tallipuuhia kuin laskujakin, joita tipahtelee aika ajoin soluasunnon postilaatikosta sisään. Ranja olisi paitsi ihanteellinen ystävä, myös apu kaikkiin huoliin, joita ei niin vain voi kertoa ihmisille, jotka voivat aina levitellä salaisuuksia eteenpäin.
Yläkokkoon Aneka haluaisi hoitamaan siksi, että kun entinen vuokrasopimus raukesi, ei tullut naisen mieleenkään lopettaa hevosharrastusta. Yläkokko olisi oiva paikka rennolle, ja välillä vakavammallekin treenaamiselle sekä harrastamiselle. Jos se IRL-Anekakin avaisi suutansa... Eli siis täällä takapiruna hääräilee muutamia vuosia hahmoansa nuorempi tyttö, jonka vahvin kieli on ruotsi - siksi tämä suomen puhuminen on välillä pienoista tökkimistä, ja tarinoita saattaisi hyvinkin tulla ruotsiksikin! Munkin elämän päätähdet asuvat tallilla ja syövät heinää, eli ei ole arvoitus, mistä eläimistä onkaan kyse... Eli siis, muutamana kertana viikossa käyn tallilla nauttimassa ajasta rakkaan liikutusponini ja hoitohevoseni kanssa, mutta se ei riitä - tätyyhän mun ängetä nokkani tänne virtuaalipuolellekin, jossa hoidan muutamallakin eri tallilla, mutta aikaa tuntuu silti vain riittävän ja riittävän...
Eipä tässä kai muuta, parasta toivoen ja pahinta peläten, Aneka :-)
|
|
Iida
Administrator
|
Post by Iida on Dec 13, 2016 18:29:34 GMT 1
Då så, tjena Aneka och välkommen! Lucas ei kyllä varmastikaan pistä pahakseen kun tallille tulee uutta naiskauneutta, päin vastoin eikä myöskään Ranja, vaikka sille kauneus on varmastikin toispuoleinen asia ja oma hoitaja se tärkeä. Ranja muru ottaa sut mielellään hoitajaksi, kirjoitit ruotsiksi tai suomeksi ja niin mäkin sut porukkaan!  kirjaudu sisään ja tee /lisää esittely kuvauksia teistä -topikkiin niin oot valmis alkamaan hoitajan urasi!
|
|
Kuura
Uutukainen
Hoitohevonen: Kapu ღ
Ikä: 16 vuotta
|
Post by Kuura on Dec 16, 2016 20:09:46 GMT 1
Moikka! Sattuisko Kapu etsimään hoitajaa? Kun sivujen mukaan sillä ei ole omaa hoitajaa
|
|
Iida
Administrator
|
Post by Iida on Dec 17, 2016 8:45:18 GMT 1
Kyllä Kuura, Kapulle otetaan hoitaja! 
|
|
Kuura
Uutukainen
Hoitohevonen: Kapu ღ
Ikä: 16 vuotta
|
Post by Kuura on Dec 17, 2016 9:55:08 GMT 1
Siinä tapauksessa mä olisin innokas hoitajakandidaatti!
Eli joo, mun nimi on Karoliina Auroora Laaksola, mutta olen niitä hevostyttöjä, joiden lempinimestä on muodostunut se virallinen kutsumanimi - mä olen niin tallin kuin koulunkin listoilla ihan vaan Kuura, harva edes tietää mun oikeaa nimeäni. Ikää mulla on mittarissa sen sweet sixteenin verran, ja yhtä kauan olen pyörinyt hevospiireissäkin. Mä nimittäin synnyin perheeseen, joka omistaa kylän isoimman siittolan, josta mun oli tosin pakko muuttaa koulujen alkaessa pois, sillä hain hevoslukioon, jonne pääsinkin keskiarvolla 9.5. Mua ei juurikaan kiinnosta ratsastus, sillä korkeat esteet ja tynnyrinkierrot saavat pelon pulppuilemaan sisälläni. Olen silti pelostani ja rääväsuisesta luonteestani huolimatta kääntöpuolena näppärä sekä rohkea talliapulainen - kavionjäljet ahterissa tai hammasrivistö nokan edessä vain lisäävät mun inspiraatiota kaivella hankalammasta hevosesta esiin se paras kaveri, jolle vuodattaa ilot ja surut.
No, totta kai mä olisin toivonut Acapellaa suojatikseni, mutta koska sillä on jo oma hoitaja, kiinnostukseni kohosi Yläkokon pirteää ja suloista Kapua kohtaan. Ruuna muistuttaa mua in real life eräästä hevosesta, jolla ratsastelen paljonkin, joten tarinoita syntyisi helposti, kun pystyy kuvittelemaan hoitohevosensa oikeaan elämään. Ja lisäksi moni oikean elämän kavereistani harrastavat pariota, joten mun on helppo napata ponin inspiroivasta luonteesta kiinni sitä kautta. Tietysti luonne menee aina edelle sitä elämän hevosta etsiessä, mutta plussana Kapussa tulisi sen syötävän suloinen ulkonäkö. Ja vaikka ruuna onkin nuoruuttaan hiukan häslä, se on musta vaan sympaattista ja lisää mielenkiintoa tarinoihin - arki ei olisi Kapun ansiosta tylsää pakkopullaa.
Juuri mut pitäisi valita pikkuponin hoitajaksi, sillä mulla on ollut koko elämäni ajan kokeneita hevosihmisiä ympärilläni, jota kautta mä olen oppinut erilaisia tärkeitä taitoja, joita tarvitsee astetta nuorempien nelijalkaisten kanssa toimiessa. Pitäisin Kapun mielenkiinnon näykkimisen ja muiden huonojen tapojen sijasta hyvissä tavoissa. Veikkaan, että maastakäsittelytreenien, virikkeiden ja rentojen maatoreissujen ansiosta ruuna jaksaisi keskittyä olennaiseen.
Tässä on mun lyhyt ja ytimekäs hakemus, josta toivottavasti tulee kaikki oleellinen selville! :-) Peeäs, en valinnut Yläkokkoa vain siksi, että se on lähimpänä ratsastuslukiota, vaan siksi, että täällä on sellainen yhteishenki, että mukaan uskaltaa hypätä helposti... Yhteisistä hetkistä Kapun kanssa jo haaveillen, Kuura ♡
|
|
Iida
Administrator
|
Post by Iida on Dec 17, 2016 10:23:50 GMT 1
Jees Kuura! Sä vaikutat tosi super lisälle meidän porukkaan että teretulemast Yläkokkoon ja hoitamaan meidän höpöä partiopoikaa, joka mielellään ottaa hoitajksi sellasen joka jaksaa touhuta sen kanssa kaikenlaista!  Lisää/tee itsestäs esittely kuvauksia teistä topaan ja mä teen kapulle päiviksen niin ootkin valmis aloittamaan!
|
|