Pinkki
Ratsastusopettaja
Ratsastuksen opettaja 27.6.2016-
|
Post by Pinkki on Jun 27, 2016 19:05:55 GMT 1
Pinkin estetunnit helteessä 28.7
Hahaa ette te musta tule tutustumistunnin jälkeen eroon pääsemään. Meikä päätti pitää helteisen rääkkiestetunnit 29.7. Päivän aikana on kolme eritasoista ryhmää, jonka takia opit varmasti jotain uutta. Voit ilmoittautua myös kahteen ryhmään. Ratsujakaan en hirvittävänä ihmisenä anna päättää vaan jaan oman mieleni mukaan teille jotkut ponit. Jokaisella päivän tunnilla tehokasta työskentelyaikaa löytyy se 60min ja vielä kentällä paahtavassa helteessä. Tämä tunti ei ole nössöille!!!
Ryhmä 1 40-50cm 0/2
Ryhmä 2 60-80cm 1/2 Angelika - Miina
Ryhmä 90-120cm 3/3 Milja - Mino Michael - Sanni Topi - Edi
INFO - Ilmoittaudu alla viim. 15.7 omalla nimellä. - Tunti kuitataan vastaamalla alla oleviin kysymyksiin viim. 29.7, Tuntipohja tulee viim. 15.7 - Jokaiseen ryhmään otetaan max. kaksi osallistujaa - Ratsuja ei saa itse valita vaan Pinkki päättää ne.
Kuittauskysymykset
1. Mikä tunnilla oli helpointa sinulle ja ratsullesi? 2. Mitä uutta opit tunnilla? 3. Minkäs asian kanssa jouduit vääntämään pitkäänkin eli mikä oli haastavaa? 4. Miltäs tuntui tuo ihana helteinen sää? 5. Entäs se kun et saanut itse päättää ratsua? 6. Risuja, ruusuja Pinkille?
|
|
|
Post by Milja on Jun 27, 2016 19:19:35 GMT 1
Mä voisin tulla tohon 90-120cm, mut jos ei näytä tulevan osallistujia niin 60-80cm!
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jun 28, 2016 12:34:47 GMT 1
Mä ilmoittautuisin 60-80cm ryhmään, mut jos ei siihen tuu riittävästi osallistujia ni ehkä mä uskaltaudun myös 90-120cm!
|
|
Pinkki
Ratsastusopettaja
|
Post by Pinkki on Jun 28, 2016 15:01:54 GMT 1
Mä voisin tulla tohon 90-120cm, mut jos ei näytä tulevan osallistujia niin 60-80cm! Jes, olisi tosi mukava saada sut tuohon tutustumistunnillekin, että saisin tutustua tapaasi ratsastaa. Laitoin sut tuohon 90-120cm ryhmään tällä kertaa Minolla  . Osallistujamäärällä ei ryhmässä ole väliä, mutta saat sitten yksityistunnin jos siihen ei muita tule. Eikös ois mahtavaa??? - Pinkki
|
|
Pinkki
Ratsastusopettaja
|
Post by Pinkki on Jun 28, 2016 15:04:50 GMT 1
Mä ilmoittautuisin 60-80cm ryhmään, mut jos ei siihen tuu riittävästi osallistujia ni ehkä mä uskaltaudun myös 90-120cm! Jihuuuu!!! Tosiaan laitoin sut 60-80cm ryhmään ja poniksi osui tällä hetkellä tattaradaaa......MIINA!!! Jos ei ryhmään tule muita osallistujia saat sitten yksityistunnin, eikö se ois siistiä. - Pinkki
|
|
Michael
Tavoille oppinut

Yläkokossa 2.7.2016 ->
Oma hevonen: Biitti
Ikä: 18
|
Post by Michael on Jul 2, 2016 21:40:20 GMT 1
Voisin tulla tähänkin, 90-120cm ryhmään
|
|
Pinkki
Ratsastusopettaja
|
Post by Pinkki on Jul 3, 2016 12:50:15 GMT 1
Voisin tulla tähänkin, 90-120cm ryhmään Jes laitoin sulle Sannin:) .
|
|
|
Post by Topi on Jul 12, 2016 3:45:44 GMT 1
Mä voisin kans osallistua tuohon 90-120cm ryhmään Likalla : D
|
|
Pinkki
Ratsastusopettaja
|
Post by Pinkki on Jul 18, 2016 16:19:11 GMT 1
Mä voisin kans osallistua tuohon 90-120cm ryhmään Likalla : D Valitettavasti et saa itse päättää ratsua. Pyytäisin sinua lukemaan koko aloitustekstin ennen kuin ilmoittaudut
|
|
|
Post by Topi on Jul 18, 2016 16:26:48 GMT 1
Hitsi, mun moka. En tainnu lukee kovin ajatuksella. :Dd no voisin silti osallistua tällä nimettömäksi jäävällä ratsulla.
|
|
Pinkki
Ratsastusopettaja
|
Post by Pinkki on Jul 19, 2016 15:07:30 GMT 1
Huom. Kuittaus tapahtuu lomakkeella, tuntipohjaa ei tällä kertaa tule open kiireiden takia. Saatte itse miettiä tunnin sisällön ja vastata sen perusteella.
|
|
|
Post by Milja on Jul 19, 2016 16:24:17 GMT 1
1. Mikä tunnilla oli helpointa sinulle ja ratsullesi? - Yhteisen sävelen löytäminen. Vaikka menenkin paljon poneilla, oli Mino ratsuna jo parin tunnin takaa tuttu ratsu. 2. Mitä uutta opit tunnilla? - Mukautumaan paremmin isommilla esteillä isommalla ratsulla! 3. Minkäs asian kanssa jouduit vääntämään pitkäänkin eli mikä oli haastavaa? - Että löytäisin tasapainoisemman ja rauhallisemman asennon. Tahdoin vähän nojata Minon kaulaan ollessani itse niinkin pieni selässä. Jalat tahtoi myös ainakin parilla ensimmäisellä isommalla esteillä mennä liian taakse. 4. Miltäs tuntui tuo ihana helteinen sää? - Se toi lisähaastavuutensa, kun oli valmiiksi kuuma. Toisaalta se ei minua kesäihmisenä haitannut, olipahan kerrankin lämmin ilma! 5. Entäs se kun et saanut itse päättää ratsua? - Ei haitannut, kiva päästä testaamaan ( tässä tapauksessa tosin päästä uudestaan kivan hepan selkään ) Yläkokon tuntsareita. 6. Risuja, ruusuja Pinkille?- Pohja olis ollu kiva, tosin ymmärrän kiireet! Maksussa oli mun mielestä sopiva määrä kysymyksiä. 
|
|
Pinkki
Ratsastusopettaja
|
Post by Pinkki on Jul 19, 2016 16:48:24 GMT 1
1. Mikä tunnilla oli helpointa sinulle ja ratsullesi? - Yhteisen sävelen löytäminen. Vaikka menenkin paljon poneilla, oli Mino ratsuna jo parin tunnin takaa tuttu ratsu. 2. Mitä uutta opit tunnilla? - Mukautumaan paremmin isommilla esteillä isommalla ratsulla! 3. Minkäs asian kanssa jouduit vääntämään pitkäänkin eli mikä oli haastavaa? - Että löytäisin tasapainoisemman ja rauhallisemman asennon. Tahdoin vähän nojata Minon kaulaan ollessani itse niinkin pieni selässä. Jalat tahtoi myös ainakin parilla ensimmäisellä isommalla esteillä mennä liian taakse. 4. Miltäs tuntui tuo ihana helteinen sää? - Se toi lisähaastavuutensa, kun oli valmiiksi kuuma. Toisaalta se ei minua kesäihmisenä haitannut, olipahan kerrankin lämmin ilma! 5. Entäs se kun et saanut itse päättää ratsua? - Ei haitannut, kiva päästä testaamaan ( tässä tapauksessa tosin päästä uudestaan kivan hepan selkään ) Yläkokon tuntsareita. 6. Risuja, ruusuja Pinkille?- Pohja olis ollu kiva, tosin ymmärrän kiireet! Maksussa oli mun mielestä sopiva määrä kysymyksiä. Kiitokset tunnille osallistumisesta! Mulla oli tosiaan tässä vähän härdelliä, kun äiti on sairaalassa. Mun mielestä sulla meni tunti ihan kivasti vaikkakin virheitä tuli etsittyä kiva määrä. Yhteinen sävel ei teillä näyttänyt tosiaan alussa löytyvän, mutta lopussa menojen näytti siinämäärin jo siedettävältä. Mun olisi tehnyt mieli sitoa sun jalat alussa köysillä kiinni satulavyöhön, mutta onneksi sait itse korjattua sen ongelman. Jatkossa nähdään  . - Pinkki
|
|
|
Post by Topi on Jul 19, 2016 19:59:16 GMT 1
1. Mikä tunnilla oli helpointa sinulle ja ratsullesi? Itse hyppääminen ja teiden ratsastus. Edillä olen aika vasta ratsastanutkin ja meillä on kemiat hevosen kaa kohdannu, joten ratsastus tuntui easylta.
2. Mitä uutta opit tunnilla? Opin Pinkin huomautuksen ansiosta heti alusta alkaen ratsastamaan rennommin ja rentouttamaan myös lantioni. Ongelmanani on joskus ollut että ikäänkuin "pusken" hevosta lantiolla eteenpäin. Pinkki neuvoi miten rentouttaa lantio ja mun olikin helppo vaan seurata sen ohjeita.
3. Minkäs asian kanssa jouduit vääntämään pitkäänkin eli mikä oli haastavaa? Haastavinta oli sarjojen väleihin askeleiden sovittaminen. Sillä jos askeleet eivät sopineet, ei näin metrin hujakoilla olleita esteitä helposti ylitetty. Tämä ongelma ei ollut kylläkään varsinainen "ongelma", mutta koska niitä ei liiemmin ollut, niin tämä oli sitten se haastava asia.
4. Miltäs tuntui tuo ihana helteinen sää? Kyllähän sitä t-paidalla helteessä pärjäsi. Vitsailin tosin ratsastavani ilman paitaa.. :Dd Edistä huomasi, että energisyys vähän karsiintui hikisessä säässä, mutta ei onnekseni kuitenkaan lakkoillut.
5. Entäs se kun et saanut itse päättää ratsua? Iha jees. Edi oli nimittäin tosi hyvä valinta!
6. Risuja, ruusuja Pinkille? Ei mulla oo ainakaan mitään Pinkkiä vastaan. Tarkka, pätevä opettaja. Mukava tunti vaikkei ollutkaan tuntipohjaa. Hauska välillä "rakentaa" itse tunti omien ajatusten ympärille.
|
|
Pinkki
Ratsastusopettaja
|
Post by Pinkki on Jul 31, 2016 17:53:10 GMT 1
1. Mikä tunnilla oli helpointa sinulle ja ratsullesi? Itse hyppääminen ja teiden ratsastus. Edillä olen aika vasta ratsastanutkin ja meillä on kemiat hevosen kaa kohdannu, joten ratsastus tuntui easylta.
2. Mitä uutta opit tunnilla? Opin Pinkin huomautuksen ansiosta heti alusta alkaen ratsastamaan rennommin ja rentouttamaan myös lantioni. Ongelmanani on joskus ollut että ikäänkuin "pusken" hevosta lantiolla eteenpäin. Pinkki neuvoi miten rentouttaa lantio ja mun olikin helppo vaan seurata sen ohjeita.
3. Minkäs asian kanssa jouduit vääntämään pitkäänkin eli mikä oli haastavaa? Haastavinta oli sarjojen väleihin askeleiden sovittaminen. Sillä jos askeleet eivät sopineet, ei näin metrin hujakoilla olleita esteitä helposti ylitetty. Tämä ongelma ei ollut kylläkään varsinainen "ongelma", mutta koska niitä ei liiemmin ollut, niin tämä oli sitten se haastava asia.
4. Miltäs tuntui tuo ihana helteinen sää? Kyllähän sitä t-paidalla helteessä pärjäsi. Vitsailin tosin ratsastavani ilman paitaa.. :Dd Edistä huomasi, että energisyys vähän karsiintui hikisessä säässä, mutta ei onnekseni kuitenkaan lakkoillut.
5. Entäs se kun et saanut itse päättää ratsua? Iha jees. Edi oli nimittäin tosi hyvä valinta!
6. Risuja, ruusuja Pinkille? Ei mulla oo ainakaan mitään Pinkkiä vastaan. Tarkka, pätevä opettaja. Mukava tunti vaikkei ollutkaan tuntipohjaa. Hauska välillä "rakentaa" itse tunti omien ajatusten ympärille.
Kiitos tunnille osallistumisesta! Teillä tosiaan meni Edin kanssa todella hyvin minun mielestäni jos nyt ei sinun hutilointiasi väleissä lasketa. Tottakai se hevosesi olisi sovittanut askeleet oikein jos sinä olisit ratsastanut sen eteen. Sata kertaa sinulle sanoin, että vauhtia. Vauhti ei saa missään välissä siis hiipua. Lisäksi toivoisin, että treenaisit kotona tosissasi tuota, että et työnnä hevosta. Hyvin sinulla ja Edillä meni teiden ratsastus ja sinulla on ihailtava kevyt istunta. Tervetuloa jatkossakin tunneille! - Pinkki
|
|