Iida
Administrator
Ikä: 30v
|
Post by Iida on Nov 12, 2017 17:34:26 GMT 1
Joulu on taas, joulu on taas (ämpärit täynnä kauraa). Tervetuloa mukaan Yläkokon aattoratsastuskulkueeseen, jonka reitti kulkee pitkin Yläkokon lähellä olevia rauhallisia hiekkateitä (ei mennä kylälle) - käydään tuomassa naapureille joulumieltä. Tontuksi pukeutuminen sallittua - tonttulakki kypärän päälle ja menoksi, sekä punaisia loimia ja fleecejä on mahdollista lainata. Maastoon lähdetään 24.12. klo. 10 aikaan ja palaamme noin 12. Ratsastuksen jälkeen, kun hevoset on hoidettu koko porukka on tervetullut tallitupaan joulupuurolle, piparille ja glögille. Osallistu alle omalla nimelläsi ja ratsusi nimellä sekä tieto lähdettekö satulatta vai satulalla (ulkopuolinen - linkkaathan hepan sivut). Jonkinlainen kuittaus maastosta olisi kiva, mutta ei tosiaankaan pakollinen, voin vaikka pyöräyttää aattomaasto2017 -merkin. Osallistujat: Iida - Mersu (satula) Elin - Laku (satulatta) Lucas - Nöpö (satula) Linda - Sid (satula) Olli - Husse (satula) Merida - Kurre (satula) Lotte - Shalia (satulatta) Ale - Sanni (satulatta) Nadja - Jupi (satulatta) Luna - Kämpe (satulatta) Milja - Mino (satulatta) Lydia - Jette (satulatta) Jannica - Chinook's Whyalla (satulatta) Rea Miller - Where or When (satulalla)
|
|
|
Post by Merida on Nov 12, 2017 17:38:42 GMT 1
Merida & Kurre ja vaikkapa satulalla! 
|
|
Lotte
Tavoille oppinut

Oma hevonen: Shalia
Ikä: 17
|
Post by Lotte on Nov 12, 2017 18:42:21 GMT 1
Lotte ja Shalia ilman satulaa mukaan!
|
|
Ale
Uutukainen
Hoitohevonen: Sanni
Ikä: 18
|
Post by Ale on Nov 12, 2017 19:02:51 GMT 1
Heheii Ale tulee Sannilla jos käypi! Ja aletaan extremeksi ja mennään ilman satulaa 
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Nov 12, 2017 19:51:36 GMT 1
Jupin kanssa mukaan ja ilman satulaa! 
|
|
|
Post by Luna on Nov 13, 2017 15:47:50 GMT 1
Luna ja Kämpe mukaan ihan ilman satulaa
|
|
|
Post by Milja on Nov 16, 2017 18:31:36 GMT 1
Milja & Mino satulatta!
|
|
|
Post by Lydia on Nov 17, 2017 10:51:03 GMT 1
Lydia ja Jetta mukaan ilman satulaa!
|
|
|
Post by Jannica on Nov 26, 2017 12:14:14 GMT 1
Jannica - Chinook's Whyalla (satulatta) adinanponitila.webs.com/Villa.htmlVillalle toivoisin paikkaa mahdollisimman edestä jonoa, koska voi peräjoukoissa kuvitella mörköjä ja kadota paikalta 
|
|
Iida
Administrator
|
Post by Iida on Nov 26, 2017 12:15:28 GMT 1
Jees, mukana!  ja toive huomioitu!
|
|
|
Post by Rea Miller on Nov 26, 2017 19:55:14 GMT 1
Hoi! Me voitais Rokin kanssa tulla mukaan jos päästään. Loppupäästä (mieluusti vaikka vikana..) olisi meille hyvä paikka, kun orilla on vielä ongelmia tuon ratsastelun kanssa... Ihmisiks luvataan kuitenkin olla! Satulan kanssa siis: Rea Miller ja Where or When "Roki" - stenhastar.weebly.com/whereorwhen.html Laitetaanko kuittaus tähän samaan ketjuun kun sen valmiiksi saan? 
|
|
Iida
Administrator
|
Post by Iida on Nov 27, 2017 10:04:11 GMT 1
Laitetaan teidät lähelle jonon häntää, koska viimeisenä tulee olemaan pienin niin ette jyrää sitä  ja juu kuittaus tänne, yläkokkolaiset aloittelee ropea joskus joulukuun alkupäässä ettei oo väliä ennen sitä vai jälkeen!
|
|
Iida
Administrator
|
Post by Iida on Dec 4, 2017 15:15:22 GMT 1
Iida:
Meitä lähti kivan paljon aattoratsastukselle. Monilla oli joulukiireitä, mutta joukko saatiin silti kasaan, iloinen joukko. Ratsukot pulisi kovaan ääneen, jopa ulkopuolelta mukaan lähteneet Jannica ja Rea. Olipa mulla ihanan avoin talliporukka, ajattelin talutellessa Mersua ympäri alakenttää muiden vuorotellessa parin jakkaran kanssa. Repe oli tullut avustamaan ja Ingrid vinkui sen vierellä kuinka olisi halunnut lähteä Picolla mukaan. Ehkä parin vuoden päästä.
''Kävelkää vaan uraa pitkin kunnes kaikki on valmiita, ettei hepat ala kyllästyyn liikaa'', huusin muille.
Kun viimeinenkin ratsastaja, Kurren kanssa tapellut Merida, oli selässä pääsin taluttamaan Mersun kentän keskelle. Mittaamaan paria reikää lyhyemmät jalustimet ja kiristämään kalliin estesatulan vyötä. Mulla oli jo päässä ajatus järjestyksestä, mutta sitä saatettaisiin ehkä muuttaa. Asetin jalan Freejump jalustimelle ja ponnistin selkään. Varmistin vielä vyön kireyden ja korjasin tonttulakkiani suorempaan. Mersun, kuten useemman muun puokin selkään oli heitetty punainen fleece ja jalkoihin kääritty punaiset pintelit tai laitettu suojat.
''Ollaampa me jouluisia'', naurahdin. ''Ihanaa. Järjestys olisi sitten ainakin alkuun sen mukainen, että mun perään tulee Lucas, Merida, Linda, Jannica, Milja, Lotte, Ale, Lydia, Olli, Elin, Nadja, Rea ja Luna pitää sitten perää Kämpeliinin kanssa. Näillä siis mennään, vaihdetaan tarvittaessa. Onko kaikki valmiita?''
// ROPEN JÄRJESTYS: Iida/Lucas, Merida/Milja, Lotte, Ale, Lydia, Linda/Olli/Elin, Nadja ja Luna
|
|
|
Post by Merida on Dec 4, 2017 16:07:40 GMT 1
Milja:
Mä olin päätynyt lähtemään aattoratsastukseen Minon kanssa, sillä Nopan kanssa maastoilu oli jäänyt vähän taka-alalle. Oltiin me muutamia loppuverryttelyitä lähimetikössä tehty, mutta siinä se. Vaikka mua ei sinällään haitannutkaan ajatus poukkoilevasta ja pomppivasta pilkukkaasta, päätin mä jo muitakin ajatellen jättää Nopan nauttimaan joulupäivästä tarhaan. Sitä paitsi, tuskimpa Minoakaan haittasi päästä maastoon - mulle tästä tosin tulisi ihan kiitettävä vatsalihastreeni. No, jotain vastapainoa jouluherkuille. Mä olin onnistunut kiipeämään suuren puoliverisen paljaaseen selkään, ja käveleksin uralla muita odotellen. Lopulta me kaikki odoteltiin vain serkkuani, mutta senkin päästyä selkään me asetuttiin Iidan ohjaamana jonoon. Me oltiin Minon kanssa melko alkupäässä, mulle tuntemattomian Jannican ja ruunikon hevosen takana.
"Onko kaikki valmiita?" Iida lopetti puheensa saaden myönteleviä vastauksia. Lähdimme maneesista ulos jonossa ja Mino käveli korvat hörössä lumiselle pihalle. Oli ihan okei sää, ehkä vähän turhankin kylmä, mutta kyllä mä näin ilman satulaa mentäessä ehkä reissusta selviäisin. "Pysyihän Kämpekin mukana?" Iida varmisteli päästyämme kaikki tallilta pois johtavalle polulle. "Joo", kuului Lunan ääni jostain takaa. Mino tuntui omalle reippaalle itselleen, mutta pärskähti kohta jo rentoutuneempana. Vilkaisin taakseni kohdaten mustan arabin selässä istuvan Loten. Hymyilin tytölle pikaisesti ja käännyin takaisin oman ratsuni puoleen. Me oltiin juteltu kanadalaisen kanssa muutamaan otteeseen sen mun tervehtimisen jälkeen, ja musta se oli kyllä vaikuttanut tosi kivalle.
|
|
|
Post by Rea on Dec 4, 2017 19:16:37 GMT 1
Puristin aamuista kahvikuppiani kaksin käsin ja ravasin sinne tänne, en tiennyt miten päin olla. Olin mennyt jo lähes kuukausi takaperin lupautumaan aattoratsastukselle Yläkokon ratsastuskoululle. Olin jotenkin pienessä mielessäni kuvitellut, että tämä olisi sitä mitä kaivattaisiin juuri nyt; rauhallista kokemusta eli ratsastamaista turvallisessa (vaikkakin vieraassa) porukassa ja oltiinhan Rokin kanssa tehty paljon töitä. Vai oltiinko? Kyllähän sillä pystyi ratsastamaan - tai ainakin olemaan paikoillaan, juoksemaan kovaa tai muuten vain loikkimaan metsäkauriin tavoin sinne tänne. Koko matkan jännitin miten homma tulisi menemään. Tienvarsien valot loistivat vain himmeästi ja toivoin parasta. Eikai Roki jaksaisi kovin vaivoiksi olla, kun olin yrittänyt kuluttaa sen viimeisen parin päivän aikana aivan loppuun. "Ei se auta, mentävä on!", tokaisin itselleni ääneen ja hymy nousi kasvoilleni.  Kaikki hyvin loppu hyvin, ei kuoltu eikä vahingoitettu ketään muutakaan matkalla! Riehakastahan meidän meno oli, mutta mitäs muuta tältä herralta voisi odottaakaan
|
|