Iida
Administrator
Ikä: 30v
|
Post by Iida on Jan 9, 2018 16:12:52 GMT 1
Tallipaikkahaku 2018
Etsitkö kisahevosellesi / harrastuskaverillesi / puskamompollesi tallipaikkaa täysihoitoiselta kotoistalta suurelta maalaistallilta, jossa hyvät tilat ja mahdollisuudet kunnon treenaamiseen sekä rentoon menoon? Pistä alle hakemusta, jossa tulee selville kuka olet, kelle hepalle haet tallipaikkaa ja miksi. Muoto vapaa, kunhan tarpeet tulee selville niin kaikki hyvin. Laitathan myös karsina- ja tarhaustoiveet. Paikkoja vapaana:0 päätallin yksäripuolella (tammalle) 0 siirtotallissa (orille/ruunalle)
|
|
|
Post by Renee on Feb 6, 2018 15:30:07 GMT 1
Hellurei! Kyselisin täältä tallipaikkaa saksalaiselle ratsuponitammalleni Chinnalle! Puitteet näyttävät olevan paikallaan, sekä ratsastuskoulut ovat aina olleet lähellä sydäntäni syystä tai toisesta...  Chinna on nuori kilpaponi (ainakin yrittää olla!), joka on mulle vastikään Saksasta Suomeen saapunut hoiviini. Ihan asiallinen tamma, vaikka jokseenkin happaman näköinen, mutta eikö se ole ihan odotettavaa tammalta? Itse olen Renee - tutummin Riri -, parikymppinen ikuinen heppatyttö värikkäällä ja kulttuuririkkaalla taustalla höystettynä. Hevosten lisäksi olen pienestä pitäen ollut hulluna koiriin ja omistan itse niitä tulevaisuudessa kaksin kappalein: bordercollien pentu Vilma sekä lähitulevaisuudessa myös irlanninsetterin pentu. Sounds good? Chinna hetken totuteltuaan talliin voisi kaipailla itselleen tarhauskaveria, jos suinkin mahdollista toisesta tammasta tai ruunasta. Päätallin puolelta jos tamma jonkun paikan saisi, olisi kaikki enemmän kuin vain ok!  Olisi superia päästä tänne asumaan ja treenaamaan! - Riri & Chinna
|
|
Iida
Administrator
|
Post by Iida on Feb 6, 2018 18:08:06 GMT 1
Hei Renee ja tervetuloa Chinna Yläkokkoon! Tamma pääsee päätallin yksäripuolelle muiden tammojen kanssa ja tarhausta voidaan kattoa kun asetutte meille!  Kirjaudu foorumille ja tee itsellesi oma kaappi ja sitten Chinnalle päiväkirja nii päivittelen tamman sivuille!
|
|
|
Post by Saga Andersson on Mar 18, 2018 18:20:15 GMT 1
Hellou! Hakisin tallipaikkaa 6-vuotiaalle trakehner-ruunalleni "High Voltage" tutummin Vire. Hevonen on juurikin tuotu Saksasta ja meillä on tutustuminen vielä vähän kesken. Ruunalla ei ole omia kotisivuja, joten sen tiedot ovat lyhyesti tässä: High Voltage "Vire" Trakehner ruuna s. 4.4.2012, satunnainen ikääntyminen Skk. 173 cm HeA & 120 cm Luonteeltaan Vire on todella nimensä veroinen: vilkas ja energinen. Kapasiteettia löytyy isommillekkin esteille ja ruuna onkin kuin luotu kilparadoille. Vire on reaktiivinen hevonen, joka vaatii ratsastajaltaan tukea ja napakkuutta, etenkin esteillä. Ettei tästä tule romaania, en mene ruunan luonteen pikkujuttuihin, osaa olla karsinassa ja käsitellessä nätisti, joskin todella reipas on. Pysyy aidoissa sähköllä ja ilman.  Sitten minä, Viren omistaja. Saga Sophia Andersson, 17-vuotias lukiolainen ja muuttanut Suomeen vastikään Ruotsista perheeni kanssa. Olen pienestä asti ollut heppähöperö, mutta Vire on ensimmäinen oma hevoseni. Ennen omaa hevosta olin monta vuotta erään hevosen hoitajana Ruotsissa, ratsastanut 9 vuotta. Ensin saatan vaikuttaa välinpitämättömältä, töykeältä ja pissikseltä, mutta kun minuun tutustuu löytää mukavan tytön huumorintajulla varustettuna. Hiuksissani on punertava vivahde, muuten olen mielestäni aika tavallinen sinisilmäinen tyttö.  Se oli sit kai siinä, olis mahtavaa päästä tänne! - Saga
|
|
Iida
Administrator
|
Post by Iida on Mar 18, 2018 19:56:03 GMT 1
Hejsan Saga och välkommen! Olette tervetulleet meille, Vire pääsee siirtotallin karsinaan numero 3. Naapureina Nöpö ja Kurre. Olisihan se kiva, jos saisit tehtyä Virelle omat sivut, jotta ne voisi linkta hevoslistaukseen, mutta ei kiire. Sen sijaan voit kirjautua foorumille, tehdä itsellesi oman kaapin ja sen jälkeen Virelle päiväkirjan! 
|
|
|
Post by Tekla on Mar 20, 2018 17:34:54 GMT 1
Heippa! Olisiko teillä mahdollisesti tarjota tallipaikka mun Suomalaiselle Puoliveriselle Tompalle? Ruuna on nuori ja harjoittelee vasta ratsuna olemista, joten luulisin että ratsastuskoulussa sen työstämiselle olisi hyvät puitteet. Herra on tottunut asustamaan sekä pihatossa että tallissa ja tulee hyvin toimeen kaikenlaisten kaviokkaiden kanssa, ei nirsoile turhaan seurasta. Olen siis vasta ostanut tämän kyseisen ruunikon itselleni, joten paikka aktiivisessa piirrostallissa kuulostaisi unelmien täyttymykseltä! Jos jotain voin itsestäni kertoa, niin olen tänä keväänä 20-vuotta täyttävä nuori nainen, jolta löytyy pituutta noin 164cm ja erittäin pitkät ja suorat blondit hiukset, lähes takapuoleen saakka. Ruumiinrakenne minulla on sopusuhtainen, mutta alavartalosta olen selkeästi hieman pyöreähkö. Näytän siis melko tavalliselta suomalaiselta nuorelta, niin ulkonäöllisesti kuin pukeutumisenikin perusteella. Luonteeltani olen "tylsäksikin" kutsuttu persoona sillä en höpöttele yleensä turhia tuntemattomille, kavereiden seurassa höpötän välillä liikaakin. Tallilla pyörimisen lisäksi pahoihin tapoihini kuuluu kaupungilla hengaaminen (lue: baareissa notkuminen). Olisi mahtavaa jos pääsisimme osaksi Yläkokkoa! ♥:llä Tekla ja Tomppa
|
|
Iida
Administrator
|
Post by Iida on Mar 21, 2018 15:43:43 GMT 1
Moikka Tekla! Vaikutatte suloisen Tompan kanssa potentiaaliselle parivaljakolle Yläkokkoon, mutta valitettavasti meillä on tallipaikat täynnä sekä siirtotallissa että päätalissa ja ainoastaan pihattomajoitus olisi mahdollista. Pihatossa asuu tällä hetkellä kuusi ponia: Kämpe, Uppe, Karri, Teo, Pica ja Munter, mutta ei siellä tekisi tiukkaa vaikka suuri puoliverinen liittyisi seuraan. Nuorelle hevoselle voisikin tehdä ihan hyvää asua poikaporukassa, joista nuorin, ratsukoulutettu, Munter olisi ainakin leikkiseuraa. On meidän muutkin pihattoponit tosin leikkisiä. Mitä pihatossa asuminen tarkoittaa: - Hevonen on yötä päivää ulkona, pihatossa on suuri tarha ja iso katos, jossa kaksi vesiautomaattia sekä suolakivi - hevosen varusteille paikat siirtotallista, jossa myös rehuja ja kippoja säilytetään - hevosen saa hoitaa siirtotallin käytävällä, muuten vaikka pihaton aitaan kytkettynä - pihattolaisille annetaan rehut, jos ei tuntsareille jo annettu, siinä 21 maissa - työntekijät siivoaa ja hoitaa ruokinnan pääasiassa - pihaton pohjalla on paksu olkikerros - ratsastusmahdollisuudet ovat samat kuin muillakin, eli ratsastustunnit huomioon ottaen kentät ja maneesi käytössä Jos pihattopaikka kiinnostaa niin olette tervetulleet meille, eli tee itsellesi oma kaappi ja Tompalle sitten päiväkirja yksityisten osioon! 
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Mar 21, 2018 15:47:22 GMT 1
Pihattopaikka kuulostaa kyllä todella hyvältä vaihtoehdolta, joten ilman muuta se kelpaa! 
|
|
Iida
Administrator
|
Post by Iida on Mar 21, 2018 15:54:30 GMT 1
Mukava kuulla, tervetuloa joukkoon! 
|
|
|
Post by Renate Dahl on May 27, 2018 18:24:57 GMT 1
Tallipaikkaa etsimässä!Renate Dahl on 19-vuotias nuori nainen, jonka suvussa on sekä suomalaista että norjalaista verta. Renaten äiti on suomalainen ja isä norjalainen. Tämä tummatukkainen neito on melko pienikokoinen ruumiinrakenteeltaan sekä pituudeltaankin, vain 160cm. Renate opiskeli aikaisemmin lukiossa ja selviydyttyään siitä läpi kiitettävin arvosanoin, päättivät tytön vanhemmat ostaa tälle lahjaksi ponin, jota Renate oli ehtinyt vuokraamaan jo puoli vuotta. Renaten olisi tarkoitus aloittaa opinnot yliopistossa 2018 syksyllä, mikäli vain saa sieltä opiskelupaikan. Nainen on luonteeltaan rauhallinen, mutta tykkää yllätyksistä ja äkillisistä, hulluistakin ideoista. Renate haluaa elää päivä kerrallaan ja nauttia perheestään, ystävistä ja luonnosta – sekä tietysti hevosista!
Renaten ulkonäkö:

Illevarslende eli ”Ivan” on 8-vuotias norjanvuonohevosruuna. Sana Illevarslende tarkoittaa pahaenteistä. Ruuna on kuitenkin kiltti perusluonteeltaan, sekä erittäin perso ruualle! Tarhasta hakiessa se yleensä tulee lähes syliin ja kävelee nätisti talliin saakka hakijansa rinnalla. Kesäisin ruuna kuitenkin kiskoo helposti jokaiselle ruohopuskalle, mistä se on miltei mahdoton saada liikkumaan. Hoitaessa Ivan seisoo kiltisti paikoillaan ja nauttii saamastaan huomiosta. Ruuna ei ole koskaan purrut tai potkinut, joten on turvallinen lastenkin käsittelyssä. Suitset menevät päähän helposti, mutta satulan laitossa ruuna saattaa joskus näyttää hieman hapanta naamaa. Ratsastaessa Ivan on perus reipas ja yritteliäs, mutta huonoina päivinään saattaa pukitella, peruutella, kulkea lapa edellä tai kieltäytyä nostamasta laukkaa. Ivan on koulutukseltaan tällä hetkellä vain Helppo C ja esteitä ei olla vielä kamalasti ehditty hyppäämään. Ruuna on kulkenut lähes koko ikänsä maastossa, joten on siellä suhteellisen varmajalkainen. Puhutaan kuitenkin ponista, joten koskaan ei tiedä mitä se keksii ihmisten päänmenoksi!
Ivanin ulkonäkö:
Mulla ei ole ponille vielä sivuja tehtynä, sillä en ole sellaisia koskaan aikaisemmin tehnyt.. Voisin kuitenkin luvata sivujen valmistuvan ensi viikon aikana, kun minulla on aikaa perehtyä siihen hommaan viimeisten koulukiireiden keskellä! Ivan voisi siis viettää kesän laitumella ja katsottaisiin sitten syksyllä, mihin se majoittuu. Jos mahdollista, ruunan voi ottaa yöksi sisälle johonkin tyhjään karsinaan, ettei se ahmisi itseään aivan ähkyyn (taipumusta lihomiseen löytyy..  )
|
|
Iida
Administrator
|
Post by Iida on May 27, 2018 19:05:35 GMT 1
Hei Renate! Ja olette tervetulleet meidän porukkaan Ivanin kanssa, siitä onkin aikaa kun meillä oli viimeksi vuonohevonen tallissa. Kirjaudu sisään ja tee itsellesi kaappi ja sinne esittelyt ynnä muut, sitten Ivanille päikky. Poni voidaan kyllä ottaa sisälle yöksi ja sille joku seuraksi. Tervetuloa  (hyvä helppoja sivupaikkoja on esim weelby, wix ja suntuubi)
|
|
Mila
Tavoille oppinut

Oma hevonen: Rowena Mark
Ikä: 30
|
Post by Mila on Jul 21, 2018 16:26:05 GMT 1
Hello. It's me agaiiinnnn.... Elikkä vanha (?) tuttu Mila se tässä marssii hattu kourassa tallin ovelle kolme vuotta myöhemmin ja ruikuttaa, josko saisi yhden puoliveritamman tuoda Yläkokkoon. En oo hirveästi muuttunut sitten viime näkemän. Sama punatukkainen rääväsuu kuin aina ennenkin. Vuosia on tullut kyllä lisää ikämittariin, mutta "onneksi" tuo henkinen ikä on edelleen sielä teini-ikäisen tasolla... Viimeksi täällä majaili suokkiori Karma, mutta tällä kertaa tallipaikkaa etsi neiti herkkähipiä, eli Rowena. Tulevaisuuden kouluratojen tähti! ..haha... Syysmyrskyt lähestyy, joten olis kiva saada tammalle katto pään päälle... Mitään erityisempiä tarhatoiveita ei ole. Johonkin mihin mahtuu.
|
|
Iida
Administrator
|
Post by Iida on Jul 21, 2018 16:45:38 GMT 1
No mutta, Milahan se sielä! <3 Enhän mä nyt voi vanhaa tuttua ja sen kaunista puoliveristä jättää syysmyrskyjen riepoteltavaksi! Eli Rowena saapi muuttaa meille! Hepat on laitumella 5.8. asti eli Rowena saisi sinne mennä muiden hevosten kanssa, kunnes ne otetaan tarhoihin takaisin. Tamma pääsee karsinaan nro 2 yksäripuolella ja voisi tarhata tarhassa nro 3. Minon, Tumpun, Hildan ja Hussen kanssa, jos näin ok?  Eli tee vaan ittelles kaappi niiden osioon ja sitten Rowenalle oma päiväkirja ja oot messis! 
|
|
Mila
Tavoille oppinut

Oma hevonen: Rowena Mark
Ikä: 30
|
Post by Mila on Jul 21, 2018 16:48:42 GMT 1
Tämä käy vallan mainiosti
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Oct 7, 2018 11:51:12 GMT 1
Hellou!
Tallipaikkaa kaipailee kaunis, 6-vuotias Hollantilainen ratsuponi tamma Tovenaar, tutummin Tuuve. Poni on kiltti käsitellä, mutta toisia hevosia kohtaan vähän äksy. Tuuven kanssa on selkeät tavoitteet kehittyä sekä koulu- että estepuolella, vaikka tamma jo nyt osaava onkin. Yläkokossa näyttäisi olevan hyvät puitteet treenata ja saada apua mahdollisissa ongelmatilanteissa. Tamma saisi mielellään tarhata muiden ponien kanssa, mikäli vain tulee toimeen kyseisessä laumassa. Toiveena olisi päästä päätallin puolelle karsinaan, sillä Tuuve on tamma ja voi herkästi stressaantua orien seurassa. Tuuven omistaja on 20-vuotias Jiina. Nainen on pienikokoinen ja hoikka, minkä takia häntä usein luullaan ikäistään nuoremmaksi. Jiinalla on tummat hiukset, jotka yltävät lapaluihin saakka sekä ruskeat silmät. Nainen on omasta mielestään melko tavallisen näköinen meikatessaan hyvin kevyesti ja pukeutuessaan lähinnä ruudullisiin kauluspaitoihin ja farkkuihin. Jiina on joutunut koulussa usein kiusaamisen kohteeksi, joten on hiukan varautunut uusia ihmisiä kohtaan. Nainen tutustuu kuitenkin helposti mukavalta vaikuttaviin ihmisiin, eikä ihastuminenkaan ole Jiinalle epätavallista.
|
|