Iida
Administrator
Ikä: 30v
|
Post by Iida on Jan 11, 2013 14:56:49 GMT 1
Russ-tamma Accea hoitaa Luna, joka kirjoittelee Accen ja Kämpen yhteiseen päivikseen 
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Oct 20, 2013 17:49:59 GMT 1
Rakas päiväkirja,
tänään kävin ensimmäistä kertaa Yläkokon tallilla. Tallilla oli tosi mukava ilmapiiri ja tykkäsin olla siellä. Heti tallille saapumisen jälkeen menin hakemaan Acea tallista. Poni oli tosi nyrpeällä päällä, joten sitä sai oikein komentaa, jotta se suostuisi kiinniotettavaksi.
Tallissa laitoin Acen kiinni, koska olin kuullut että se voi keksiä ties mitä hoitotoimenpiteiden aikana. Harjasin ponin huolellisesti ja puhdistin kaviot. Acea sai komentaa kerran jos toisenkin, sillä se koitti näykkiä aina kun sai tilaisuuden. - Ace! Komensin, jolloin poni malttoi taas rauhoittua pariksi sekunniksi. Satuloin Acen ja lähdin kentälle.
Nousin Acen selkään ja lähdin kävelemään sillä ympäri kenttää. Ace oli laiska, joten pidin sen liikkeessä pohkeiden ja raipan avulla. Tein Acella voltteja ynnä muuta. Ace ei ollut kovin yhteistyöhaluinen, kuten aavistinkin. Ravissa se kiemurteli eikä suostunut kääntymään. - Nyt tottelet! Ähisin ja napautin raipalla sen lavoille. Ace viskeli päätään mutta kääntyi pian haluamaani suuntaan. Ace stoppasi välillä kuin seinään, jolloin ei auttanut muu kuin patistaa se taas liikkeelle. Laukannosto onnistui kohtalaisen hvyin, vaikka aluksi nousikin väärä laukka parilla pukilla höystettynä. Lensin maan kamaraan. - Voi sua Ace, nauroin. Otin ponin kiinni ja nousin taas satulaan. Puistelin hiekat kypärästä ja jatkoin ratsastamista. Menin hieman puomeja. Ensimmäinen ratsastus meni oikein hyvin!
Loppu! // Kiva eka tarina! Kiva lukea tälläisiäkin Päiväkirja-tyyppisiä tarinoita(: Oisit perjaatteessa ehkä voinut ensin tutustua parikertaa Acceen kunnolla, ennen ratsastusta, mutta hyvä ainakin, että se sujui! Acce nyt osaa näyttää huonot puolet itsestään tosi helposti ja saatttaa näyttää myös ratsastajasta huonot puolet, varsinkin Sannan tunneilla... nooh ei siitä sen enempää! Kiva ehkä lyhyehkö tarina, joka sai kyllä teidän yhteisen taipaleen alkuun! 7v€ -Iida
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Oct 21, 2013 9:27:07 GMT 1
Rakas päiväkirja,
saavuin tallille jo puolen päivän aikoihin. Kiitin äitiä kyydistä ja talsin kantamuksieni kera talliin. Vein kamat kaappiin ja menin Acen luo. Ace oli tänään tooosi jääräpäisellä päällä. Se koitti näykkiä moneen kertaan, kun harjasin sitä ja onnistuikin pari kertaa. En lannistunut vaan sain Acen harjatuksi. Puhdistin poni kaviot ja satuloin sen. Lähdin tamman kanssa maastoon.
Aloitin käynnillä. Kävelimme polkua pitkin. Siirsin Acen raviin puolessa välissä suurta polkua. Ace oli hieman jääräpäinen eikä totellut heti. Pian se kuitenkin nöyrtyi tahtooni. Laukkasin täysiö pellolla. "Hyvä poni!" Kehaisin nätisti käyttäytynyttä ponia. Ravasin ponilla takaisin tallille. Otin siltä varusteet pois ja vein ulos. Lopuksi siivosin karsinan ennen kotiin lähtöä.
Loppu:)// Lyhyt oli juu, mutta mitä sitte?! Acce nyt riistä kaikkien hermot pelkällä olemuksella (Rakkaudella sulle Acce?)! No joo mut mä oon niin tykästyny siihe ja sen tinttailuun:3 Kiva, kun ratsastus sujui hyvin taas, ja Acce oli kiltti laukassa! Kiitos vielä karsinan siivouksesta!(: 5v€ -Iida
-> laittaisitko Acen jollekin tunnille valmiiksi? Ja mahd. taluttaisit sitä, jos tarvii? siitä 5v€
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Oct 22, 2013 16:33:58 GMT 1
 laitoin Acen hienoksi joten otin kuvan siitä // Nätti kuva, hienot sykeröt teit tammalle:) 6v€ -Iida
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Oct 24, 2013 19:18:39 GMT 1
 Tämmönen "päiväkirjan kansi" =)
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 15, 2013 19:57:05 GMT 1
~Harjailua~
Saavuin tallille puolenpäivän tienoilla. Olin pitänyt hieman taukoa, sillä koulussa oli ollut todella kiireistä. Nyt pääsin kuitenkin taas tapaamaan rakasta hoitsuani, Acea. Avasin tallin kohmeiset ovet. Hieroin sormiani, jotka olivat ehtineet jäätyä pyöräilymatkalla, vaikka kädessäni olikin mummin itse huovuttamat lapaset. Vein laukun kaappiin, ja sitten menin tapaamaan Acea. - Moi Ace! Sanahdin ja pujahdin karsinan. Ace otti muutaman nopean peruutusaskeleen ja painoi korvansa tiukasti luimuun. - Usko tai älä, mutta mulla oli sua ikävä, sanoin russille. Ace nosti hieman korviaan, mutta kun lähestyin sitä, se yritti näykkäistä. - Ace! Komensin tomerana. Käteeni jäi pienet näykkäisyjäljet, ja kohta alkoi punoittaa. - Äsh... No tähän pitää taas totutella. Oleilin hetken Acen karsinassa yrittäen päästä rapsuttamaan sitä ilman, että se yritti kokoajan näykkiä. Kun Ace alkoi muistaa, kuka kummajainen minä olin, se jätti pelleilyt ja rauhoittui hieman. - Nyt voisin varmaan hakea harjat... Mietin ääneen. Tuota pikaa olin käynyt nappaamassa ponin harjapakin satulahuoneesta ja olin harjaamassa kiinni sidottua russponitammaa. Ace katsoi minua välillä murhaavasti, mutta kun en kiinnittänyt siihen pahemmin huomiota, se lopetti ennen pitkää. Tallissa oli yllättävän rauhallista, ihmiset olivat varmaan jääneet kotiin sunnuntai-iltapäivän viettoon. Muutama hoitajatyttö kyllä käveli ohitse tervehtien pirteästi, mutta jäämättä enempiä porisemaan. Harjausoperaation jälkeen oli vuorossa kavioiden putsaus, jossa vierähti taas oma aikansa. Ace nimittäin liimasi tapansa mukaisesti kaviot superliimalla kiinni karsinansa lattiaan. Monen yrityksen ja käheän komennuksen jälkeen se suostui nostamaan kavionsa. - Vihdoin, mutisin raaputtaessani likoja pois. Kun aikaa jäi rutkasti vielä harjaamisen ja muun puunaamisen jälkeenkin, päätin kaivaa esille Acen varusteet, sekä ämpärin täynnä saippuavettä, pesusientä unohtamatta. Acen likaantuneet ja hieman kuluneetkin varusteet oikein anelivat putsaamista satulahuoneen telineillä. Niinpä istuuduin mukavasti satulahuoneen penkille ja aloin jynssätä varusteita putipuhtaiksi. Kun sekin oli suoritettu, päätin popsia vielä eväät poskeeni ja lähteä sitten ajelemaan pikkuhiljaa kotia kohti.
5. hoitomerkintä
//kokeilin hieman erilaisempaa tyyliä
// Ihana huomata, että jotkut jaksaa vielä pyörälläkin tulla! Ihanasti tuli Accen luonne esille ja hieman hymyilytti tamman tuittuilut, on se vaan semmonen ilkiö..., mutta ihana sellanen:D Ihana toi ' ....tapansa mukaisesti kaviot superliimalla kiinni....' :3 Kiitän varusteiden putsauksesta!! Ja ihana lukea sulta tälläsiäkin tarinoita! 10v€ -Iida
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 16, 2013 14:23:37 GMT 1
~Acce on...~
Ahne :3 Cute :3 Aivan liian valloittava ? Pieni paholainen Eloisa! Lilliputti  Lutunen ? Acce (ofc) ;D
Mutta pienistä paheistaan huolimatta... Tosi ihana 
6. hoitomerkintä
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 18, 2013 13:40:07 GMT 1
~Karsina joulukuntoon!~
Koulu loppui tasan kello 13, joten aikaa jäi rutkasti talleiluun. Heitin laukun selkääni ja harpoin nopein harppauksin ulos koulurakennuksesta. Onneksi pian alkoi joululoma, sai hetkeksi jättää arjen ja keskittyä oleellisempaan - vaikka talleiluun. Pyöräilin vinhaa vauhtia kohti Yläkokon ratsastuskoulua. Pian tuttu tallirakennus häämötti nurkan takaa. Pysäytin pyörän ja jätin sen nojaamaan tallin seinää vasten. Nyt ei sopinut aikailla, vaan ryntäsin heti talliin hoitamaan rakasta, mutta hieman jääräpäistä hoitsuani. Tallissa kävi jo kuhina, vaikka kello oli vasta 13.20. Keskellä tallin käytävää oli iso pahvilaatikko, jossa luki harakanvarpain: Joulukoristeet. Kurkistin laatikkoon ja näin paljon punaisia, kuin sinisiä ja valkoisiakin kuusenpalloja, sekä tuuheita joulunauhoja sekä joulukransseja. Taukohuoneesta kantautui ihana piparin ja glögin tuoksu. -Ai hei Nelly, tulitkin juuri sopivasti! Olimme juuri alkamassa koristelemaan tallia Chapen, Lisbethin ja Sennan kanssa. Tytöt ovatkin varmaan jo vauhdissa, Iida kertoi naurahtaen viimeiselle lauseelle. Kävin nopeasti taukohuoneessa laittamassa laukun kaappiin. Nappasin samalla pari piparia mukaan ja niitä mussuttaen aloin koristella Acen karsinaa. Hevoset olivat ulkona, joten karsinoita sai koristella ihan kaikessa rauhassa. -Hevoset ovat jo tottuneet näihin kaikenmaailman jouluhärpäkkeisiin, ja tietävät, ettei niitä saa syödä, Iida sanoi. -Tai, no saattavathan ne vähän maistaa. Otin pari punaista ja pari valkoista palloa, ja laitoin ne roikkumaan siistiin riviin Acen karsinan oveen. Sitten levitin kultaisen nauhan kulkemaan kaltereiden juuressa. Joulukrassi löysi paikkansa keskeltä ovea. Karsina ei ollut koskaan näyttänyt näin loistokkaalta ja hienolta. Vilkaisin muiden tyttöjen touhuja, ja he olivatkin jo saaneet karsinat koristelluksi. -Hei, pitäähän Acella olla jouluenkeli! Lisbeth huudahti ja kaivoi minulle laatikon pohjalta kauniin, valkoisen, posliinisen enkelin. -Niin pitää, sanoin virnistäen ja laitoin enkelin roikkumaan joulukrassin yläpuolelle. -Oi kuin on kaunis karsina, Senna sanoi. -Kiitti! Hihkaisin. Menimme neljästään juomaan lämmintä glögiä taukotupaan. Iida kurkisti sisään taukohuoneen ovesta ja huudahti: -Kuka lähtee maastoon? Siellä on satanut aamupäivän aikana kymmenen senttiä lunta! -Minä! Kaikki huusivat yhteen ääneen.
 7. hoitomerkintä
//Lopetin tollein oudosti, kun en jaksanut kirjoittaa ratsastuksesta // Tarina, tää tällänen(kin) kirjotustyyli sopii sulle! Sä saitkin Acen karsinasta yli hienon! Kyllä Acen siellä kehtaa olla. Kivasti kerrottu tarina ja toivottavasti piparit maistu, niitä näin joulun aikaan saattaa olla useemminkin tallituvassa. Syökää pois!! : D 9v€ -Iida
|
|
Iida
Administrator
Ikä: 30v
|
Post by Iida on Jun 22, 2014 15:26:49 GMT 1
Kesäleiri 2014  Chappe ja Acce tallinpihalla, Acce uhittelee liian lähelle tulleelle Tumpulle
|
|