Iida
Administrator
Ikä: 30v
|
Post by Iida on Apr 17, 2018 8:16:51 GMT 1
Lähetään tiistaina vappupäivänä 1.5. käymään reilun parin tunnin maastolenkillä, jolla käydään läpi kaikki askellajit välillä vähän vauhdikkaamminkin. Matkaan lähdetään klo 14 maissa satuloilla kaikki (estesatulat + suojat + mahd martingaalit).
Osallistu alle kellä lähdet mukaan ja jos osallistut roolipeliin. Jos et osallistu saat ennen roolipeliä tai sen jälkeen kuitata maaston haluamallasi tavalla. Matkaa johtaa Iida Sidillä. Viimeinen ilmottautumispäivä maastoon on 27.4. ja silloin alkaa roolipeli.
Osallistujat: Iida - Sid Tekla - Uppe Merida - Kurre Milja - Mino Jasmin - Kisu Seongmin - Tara Luna - Kämpe Johannes - Laku
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Apr 17, 2018 10:19:53 GMT 1
Tekla mukaan millä vaan tuntihepalla  Tompalla en ihan vielä maastoon uskalla  Ja osallistun ropeen!
|
|
|
Post by Merida on Apr 17, 2018 13:34:17 GMT 1
Merida & Kurre ja Milja & Mino!
Osallistun ropeen, kirjotan luultavasti vuorotellen Miljalla ja Meridalla!
|
|
Jasmin
Talliorja

Oma hevonen: Kisu
Ikä: 19
|
Post by Jasmin on Apr 17, 2018 17:30:36 GMT 1
Jasmin - Kisu ja Seongmin - Tara
Osallistun ropeen ja vuorotellen kans!
|
|
|
Post by Luna on Apr 24, 2018 12:28:22 GMT 1
Tää voisi olla hyvä mahdollisuus kuolleesta heräämiselle. Luna ja Kämpe sekä Johannes ja Laku mukaan. Osallistun myös ropeen ja myös vuorotellen molemmilla
|
|
Iida
Administrator
|
Post by Iida on Apr 27, 2018 8:57:18 GMT 1
''Onko kaikki valmista?'' kuikuilin jo hyvin kimoutuneen Sidin selästä, joka alkoi harjaa ja jalkoja poislukien olla valkoisen puoleinen. Paitsi että nyt sillä oli peppu kurassa enkä saanut sitä pois mitenkään harjaamalla.
''Ihan just'', Merida tuhahti Kurren selästä, kun ori ei meinannut pysyä aloillaan jalustimien lyhennyksen aikaa.
''Ei hätää, voidaan mennä järjestyksessä Sid, Kurre, Laku, Mino, Tara, Uppe, Kisu ja viimeisenä ylläri pylläri Kämpe-pullukka'', virnistin.
Luna hymyili vienosti Kämpen korville ja silitti punertavaa karvaa.
''Sit mennään'', totesin kun kaikki näytti valmiille. Ratsastin Sidin alakentältä pois ja katselin taaksepäin kuinka muut alkoi järjestäytyä meidän perään. Kun me käännyttiin tallitien päästä vasemmalle pörisi Sid, se tiesi, että nyt mennään pitämään hauskaa.
(järjestys voi olla heppajonon järkkä, jos jollain kestää tosi kauan (minä mahd) niin joku voi kirjottaa sen sijaan)
|
|
|
Post by Merida on Apr 27, 2018 13:55:53 GMT 1
Milja
Olo oli jo hyvin kotoisa Minon satulassa, oltiinhan me viime viikkoina treenattu ja kisattu sen verran aktiivisesti. Meille varmasti teki ihan hyvää tällainen vauhdikas, mutta kuitenkin rento maastolenkki rankan kisatreenauksen keskelle. Muutenkin olin päättänyt osallistua maastoon Minolla Nopan sijaan - tamma kun oli ollut niin hankala viime aikoina.
Me oltiin Minon kanssa aika keskivaiheilla hevosjoukkoa. Ruuna lompsi korvat hörössä eteenpäin, ja sen askel oli normaaliin tapaan energinen. Teinkin välillä muutamia pidätteitä, jottemme olisi kävelleet liian lähelle Lakua ja Johannesta - tota jätkää ei ollutkaan tallilla hetkeen näkynyt. Kiva et sekin päätti tulla mukaan vappumaastoon.
Etenimme tallilta poispäin johtavaa polkua eteenpäin käynnissä, enkä voinut vastustaa kiusausta kaivaa puhelintani esille. Nappasin nopean korvakuvan ja lisäsin mystoryyn, tunkien puhelimen sitten takaisin hupparini taskuun. Kevät tosiaan oli täällä, kun mäkin olin uskaltautunut maastoon hupparilla.
"Mä näin ton", Kim virnisti takanani, viitaten puhelimeni käyttöön. "Shhh", totesin takaisin kohottaen toista kulmakarvaani hetkellisesti.
"Onhan kaikki vielä mukana?" Iida varmisteli jonon etummaisena, saaden myöntäviä vastauksia. Luna ja Kämpekin olivat pysyneet meidän matkassa hyvin, kun etenimme vielä rauhallisesti käynnissä.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Apr 29, 2018 22:29:26 GMT 1
Sori unohin tän ropen ihan kokonaan ni meni aikaa kirjotella.. Ruunikonpäistärikkö poni allani tuntui paljon pienemmältä kuin Tomppa, vaikka ruunilla olikin kokoeroa vain reilut kymmenen senttimetriä. Olin iloinen Iidan tekemästä ratsuvalinnasta, sillä olin kuullut Upen olevan loistava maastoponi. Ja ainakin tällä hetkellä olin asiasta samaa mieltä, kun ruuna harppoi pitkin käyntiaskelin ruunikon suomenhevostamman perässä ja pärskähteli vähän väliä muille hevosille vastaukseksi. Sää oli puolellamme, viisitoista lämmintä ja pilvetön taivas. ”Otetaan sitten rauhallista ravia!” Iida huusi jonon etupäästä, varmistettuaan ensin kaikkien olevan mukana. Mun ei tarvinnut kauheasti käskeä Uppea liikkumaan, ruuna lähti innokkaasti Taran perään päätään hiukan heitellen. ”Siitä on hetki kun oon viimeeks maastossa ollu, tää on kivempaa kun muistin!” Kim huikkasi vilkaisten taakseen. ”Jep, sama juttu mulla” Vastasin pojalle, jonka kanssa en kauheasti ollut vielä ennättänyt juttelemaan. Tämä vaikutti kuitenkin tosi mukavalta tyypiltä ja hyvältä ratsastajalta. Vilkaisin kevennyksen lomassa taaksepäin, missä kirjava risteytysponi kipitti kannoillamme ja sen perässä pyöreähkö russi ravasi juuri sen verran kovaa, ettei välimatka kasvanut yli kymmentä metriä. Voi Kämpeä. ”Otetaan hetkeksi takaisin käyntiin” Iida kailotti kuuluvalla äänellä edestäpäin ja letkan tahti hidastui hitaasti mutta varmasti. Näin edessäpäin melko jyrkän metsämäen ja kuulin kehoituksen nousta kevyeeseen istuntaan.
|
|
Jasmin
Talliorja

|
Post by Jasmin on Apr 30, 2018 16:34:04 GMT 1
Ai siis hetki onks se mun vuoro nytte si vai hääh? :'D Sori oon vähä pihal
|
|
|
Post by Merida on Apr 30, 2018 21:00:22 GMT 1
On ja sit Luna/Johannes 
|
|
Jasmin
Talliorja

|
Post by Jasmin on May 1, 2018 18:55:54 GMT 1
Kim
Siitä kun olin viimeks ollut maastossa, oli tosissaankin pitkä aika. Tara kuitenkin kulki sutjakasti meinaten välillä ravata kiinni Minon perseeseen. Milja väitti mun ratsastavan ruunaan kiinni tahallani, mitä en tietenkään myöntäny. Kuka nyt vittuilla haluis? En ainakaa mä. Kjeh kjeh. Mino alkoi kuitenkin jossain vaiheessa saada tarpeekseen, joten katsoin viisaammaksi lopettaa perseilyn ja pysyä varman matkan päässä huiskivasta hännästä.
Iidan käskystä joukko hidasti käyntiin. Edessä oli ylämäki, joten nousin kevyeen istuntaan. Viimeisinä tulevat ponit kuuluivat ravaavan muita kiinni vielä useamman metrin ennen käyntiin siirtymistään. Käänsin katseeni kirjavalla ponilla ratsastavaan Jasminiin ja tämä väläytti pienen hymyn. Olin suht lyhyessä ajassa sopeutunut yläkokkoon ja päässyt porukkaan. Kaikki oli tosi jees tyyppejä ja semmosia joitten kanssa tulisin toimeen vapaa-ajallakin. Itseasiassa olin viettänyt viime aikoina enemmän aikaa yläkokon porukan kanssa kuin muiden kavereiden ja mm. Tia oli jo kerennyt kyrsiintyä muhun. Sen mielestä mä en viettänyt tarpeeks aikaa sen kanssa, mutta mitäpä mä harrastukselleni voin.
|
|
|
Post by Johannes on May 5, 2018 20:19:59 GMT 1
Sori kun tää tulee niin myöhässä.
Johannes Laku oli reippaalla päällä, se nyki ohjia koska halusi kulkea pitkänä mutta kulki muuten nätisti. Ylämäkeen tullessa nousin kevyeeseen istuntaan. Hevoset hoitelivat mäen hyvin ja sen huipulla Iida sanoi että voisimme taas ottaa ravia. Laku pomppasi pienestä pohkeesta eteenpäin mutta tuli kyllä takaisin pidätteestä. Ilma oli melko mukava vaikka oli pilvistä, mutta sentään ei satanut. Edessä olevat Sid ja Kurre kulkivat tyytyväisenä ja niin myös Laku.
Takaisin käyntiin siirryttyä alkoi kuulua joidenkin juttelua. Itse en oikein ollut keheenkään kovin hyvin tutustunut, johtui varmaan haluttomuudesta jutella ja siitä että en ollut kovin hyvä säännöllisessä käymisessä. "Tän alamäen jälkeen voimme ottaa laukkaa" Iida huusi jonon kärjestä hieman ennen kun tulimme alamäkeen. Hevoset tiesivät selvästi mitä oli tulossa.
|
|
Iida
Administrator
|
Post by Iida on May 24, 2018 15:01:06 GMT 1
Iida: Matka sujui loppuun asti yhtä hyvin kuin se oli alkanutkin. Ratsastajat oli iloisella tuulella ja naurun pyrädyksiä ja hevosten pärskähdyksiä kuului vähä väliä. Mäkin naureskelin muiden kanssa - tietenkin, vaikka Sid koitti pitääkin mua kiireisenä kaikkine omine pelleilyineen. Vauhdikkaaseen maastoon kuului yksi tippuminen, onneksi ei paha sellainen. Pieni Kämpe innostui vähän laukkaamisesta ja kun raviin siirrettäessä Luna koitti ponia saada vauhdista aisoihin poni heilautti päänsä ilmaan ja hypähti äkillisesti sivulle, jolloin blondi tipahti hiekkatielle. Kämpe itse muiden hevosten pysähdyttyä juoksi ojan penkalle syömään vihreää. Muut pidätteli henkeä mun hypätessä maahan ja raahatessa pöllästynyt Sid Lunan luo. Vasta blondin naurahtaessa muut hengähti. ''Ei tässä mitään'', Luna totesi hekotellen pyyhkien hiekkaa housuistaan. Ja meni sitten nappaamaan rautiaan ponin ohjista. Matka jatkui hieman rauhallisemmin laukan osalta. Lenkin jälkeen talliin palasi rennot ja iloiset ratsukot punoittavie naamoineen. (Mä oon isosti pahoillani omasta laiskuudesta etten saanut jatkettua aiemmin, kiitos kuitenkin kun jaksoitte osallistua  )
|
|