|
Post by Lydia on Jun 14, 2019 16:42:15 GMT 1
28.04.2019 Tie Tähtiin 2019 - 4. osakilpailu Ennen neljättä osakilpailua meillä oli ollut vähän treenitaukoa ja olimme panostaneet kotona rennompaan menoon ja maastoiluun. Ennen kisoja olimme käyneet yhden viikonlopun valmentautumassa Hallavassa sekä koulussa että esteillä, mutta siihen oli meidän treenit jäänyt, kun Kerttu oli tuntunut oikein hyvältä. Olimme maastoilleet paljon ja jumppailleet sileällä, mutta kun saavuimme 4. osakilpailuun, oli allani todellinen ruutitynnyri, joka selvästi oli sitä mieltä, ettei ole päässyt liikkumaan kunnolla ikuisuuteen. Kouluradalla meno oli aika vallatonta ja Kerttu teki muutamia ihan kummallisia loikkiakin. Kyllä se nyt aina muutamat pätkä sinne ja tänne meni ihan hyvännäköisesti, mutta oli kyllä suoraan sanottuna yksi meidän surkein rata ikinä. Lopputulos oli fiiliksen mukainen, eli 13/15. Mutta hei, ei ainakaan oltu viimisiä! Esteradalla sama vallaton fiilis jatkui ja napsimme taas mukaamme muutamat puomit, jonka jälkeen Kerttu heitti muutamien esteiden välissä sellaiset pukit, että hetken olin varma että linkoan suoraan maahan. Loppuradan saimme kuitenkin tsempattua ja selvisimme hengissä tuloksella 9/13, mikä oli ehdottomasti paremmin, kuin olin uskaltanut kuvitellakaan.
|
|
|
Post by Lydia on Jun 14, 2019 16:56:17 GMT 1
12.05.2019 Tie Tähtiin 2019 - Finaali Hallavassa Me selvittiin taas hengissä tästäkin Tie Tähtiin kamppailusta... ja vielä pirun hyvillä tuloksilla! Itse finaali meni todella hyvin niin esteiden kuin koulunkin osalta, enkä voinut olla ylpeämpi rakkaasta kirjavasta oristani. Kouluradalla liitelimme sijoituksille asti, nimittäin Kertun suitsiin kiinnitettiin kaunis valkea ruusuke merkiksi siitä, että sijoituimme 3/15! Esterata oli minulle kaikista suurin yllätys. Neljännen osakilpailun katastrofin jälkeen odotukseni eivät olleet korkealla, mutta Kerttu oli parempi kuin koskaan. Se hyppäsi todella keskittyneesti ja tuntui kuuntelevan jokaista apuani tarkkaavaisena. Se teki isoja ja komeita hyppyjä ja oloni tuntui oikeasti siltä, että me ollaan tosissaan uskottava kilparatsukko. Loppujen lopuksi ratsastimme kunniakierroksella kärjessä sinivalkea ruusuke suitsissa liehuen. Kyllä siinä meinasi tulla tippa linssiin, kun saimme ensimmäisen voittomme tällä tasolla. Lopullinen sijoituksemme oli siis 1/13! Päivän päätteeksi julkistettiin koko Tie Tähtiin 2019 kilpailun lopputulokset. Viime vuonnahan olimme yhtä matalemmalla taitotasolla oman tasomme tähtiratsukko, sekä esteillä pikkutähtiratsukko. Viime vuonna olimme aika johdossa koko kilpailun ajan, mutta tänä vuonna en osannut lainkaan ennustaa lopputulosta. Kun tulokset vihdoin julkistettiin, meinasi minulle tulla jälleen kerran tippa linssiin. Olimme nimittäin omalla tasollamme tähtiratsukko, toista vuotta putkeen! Päivän ruusukesaldomme oli siis seuraavanlainen: yksi valkea ruusuke, yksi sinivalkoinen ruusuke, sekä kaunis violetti tähtiratsukon ruusuke. Kyllä siinä oli suitsissa täytettä! Kun Kerttu oli vihdoin trailerissa, kävin vielä vilkaisemassa taitotasomme pisterankingin. Kilpailu oli ollut todella tiukka minun ja Seppeleen edustajan Salman välillä, joka edellisenäkin vuonna kilpaili kanssani samalla taitotasolla. Välillämme oli lopulta vain 0,5p, joten kisa todellakin oli tiukka. Minulla oli pisteitä kasassa 71,5p. Kolmannella rankingissa oli pisteitä 52,5, joten siinä oli jo vähän suurempi ero. Koko kilpailusarjasta jäi taas todella hyvä fiilis ja ehdottomasti olen taas mukana, jos Tie Tähtiin jatkuu ensi vuonna. Ei sitä tiedä, vaikka Kelmikin lähtisi silloin jo kisaan mukaan seuraamaan isänsä jalanjäljissä. Lydian 44. hoitomerkintä
|
|